Balığın vitamin içeriği ne kadardır?
Balıklar ne kadar vitaminli ki, doktorlar,uzmanlar sürekli balık yememizi öneriyor?

Balıklar B grubu vitaminlerinden tiamin (B1), riboflavin (B2), niasin (B3) ,BB 6 vitamini (pridoksin), ve B12 vitamininin, ve yağda eriyen vitaminlerden A ve D vitaminlerinin iyi kaynakları olarak kabul edilirler A vitamini ton, uskumru, ringa balığı gibi yağlı balıklarda retinol formunda bulunur. Balıkların 100 g yenilebilen miktarları yetişkin bireylerde retinol için günlük alınması önerilen (RDA) miktarların % 10-15’ni karşılar. A vitamini gibi yağda eriyen bir vitamin
olduğu için, D3 vitaminin (kolekalsiferol) de en zengin kaynakları yağlı açık deniz balıklarıdır.
Yetişkinler için D vitamini gereksinmesi 10 mcg olarak kabul edilirse, 100 gram yağlı balık çeşidine göre bu gereksinmenin % 50-200’nü karşılayabilir Balıklar D vitamini içerikleri açısından diğer hayvansal kaynaklı besinlerden çok üstündürler. Çünkü 100 g balığın D vitamini içeriği 300-1000 IU iken, en zengin kaynaklar arasında sayılan karaciğerin 100 gramında 100-400 IU, sütün 1 litresinden 3-10 IU, bir yumurta sarısında 20- 100 IU D vitamini bulunmaktadır Yağda eriyen diğer bir vitamin olan E vitamini de balık başta olmak üzere deniz ürünlerinin büyük kısmında önemli miktarlarda bulunmaktadır.
100 gram balık eti günlük E vitamini gereksinmesi olan 5-10 mg’ın % 10-20’sini karşılayabilmektedir. Balık karaciğer yağı, yağda eriyen vitaminlerin en zengin kaynağı olduğu için 200 yıldan uzun süredir besin supplementi olarak kullanılmaktadır.
Ancak kapsül halde tüketilen balık karaciğer yağının, yağda eriyen vitaminlerden çok konsantre olabileceği, A veya D vitamini içeriklerinin toksik etkiler oluşturacak düzeylere ulaşabileceği unutulmamalıdır. Bu nedenle balığın besin olarak tüketiminin suplement olarak alınmasından
daha sağlıklı olduğu kabul edilmektedir Balık eti suda eriyen B grubu vitaminlerinden tiamin (B1), riboflavin (B2), niasin (B3), BB 6 vitamini (pridoksin), ve B12 vitaminlerinin iyi kaynağı olarak kabul edilir.
100 gram balık etinin tiamin, riboflavin ve B6 vitamini günlük gereksinimlerinin yaklaşık % 10’nu; B12 78 vitamini gereksinmesinin ise % 100’nü karşılayabilmektedir. Balık etinde en az miktarlarda bulunan vitamin ise C vitaminidir

Çok şaşırtıcı ama sağlığımız için ve uzmanlara göre doğru bir tavsiye.
Bundan böyle bol bol balık yemeliyiz.